Kako postati art direktor?


Z gotovostjo lahko trdimo, da “art direktor” ne moreš postati kar tako, le z vpisom na tečaj. Nisem še zasledil, da obstaja program za "art direktorja" na katerikoli fakulteti, kar je sicer precej neverjetno, saj imamo mnogo le-teh, ki delajo v umetnostni stroki. Vsak privatni založnik, vsaka oglaševalska in oblikovalska agencija ima vsaj enega “art direktorja”, ne glede na to, ali uporabljajo ta naziv ali ne. Torej, kakšen je odgovor? Se lahko  naučimo postati “art direktor”?

Greig Stevens, art direktor International Herald Tribune navaja, da: "Sposobnosti umetniškega vodenja sem pridobil s sodelovanjem z drugimi art direktorji. Osnov sem se naučil pri oblikovanju revij. Pri tem sem se naučil pravilnih izrezov fotografij njihove kompozicije in umetniške simbolike. Nek drug direktor me je naučil, kako pravilno sodelovati in delovati v uredniški ekipi in posamezniki. Spet tretji je vztrajal na pospešenih delovnih praksah, kar je bila boleča, vendar  potrebna lekcija. Tako sem postal art direktor, vse ta doživetja sem povezal skupaj in dobil celotno predstavo."

Erik Kessel iz KesselsKramer je imel podobno izkušnjo. Po akademiji za umetnost je dobil službo pri Ogilvy & Mather, oglaševalska agencija v Eindhovnu na Nizozemskem. "Začel sem počasi, risal ideje drugih kreativcev kot grafični vizualizator, sčasoma pa sem začel uveljavljati tudi svoje. Ta počasen razvoj je bil zame dober, ker sem se lahko učil na napakah." Dodal je še: "Mislim, da nihče ni rojen kot “art direktor”. Naravni talent za načrtovanje seveda pomaga, vendar sta ustvarjalno mišljenje in organizacijski talent prav tako zelo pomembna. To je delo, ki se ga lahko naučimo le skozi prakso in z izkušnjami. Že na začetku mi je bilo jasno, da dobri “art direktorji” nimajo le dobrih osebnostnih lastnosti in talentov temveč znajo odlično delati tudi v skupini. Danes ustvarjalni posamezniki, ki vedo, da imajo talent, pričakujejo, da bodo postali art direktorji kar takoj. Menim pa, da se v art direktorja razviješ s časom saj je potrbno razviti svoj okus, svoje mnenje, organizacijo in komunikacijske sposobnosti ter konec koncev svoj osebnostni razvoj."

Obe stališči pomagata potrditi, da je za vse, z izjemo zelo nadarjenih, delo art direktorja nekaj v kar se razviješ. Če imate pravo kombinacijo nadarjenosti in spretnosti kot oblikovalec na neki točki kariere, boste kmalu spoznali, da ste postali art direktor. Po drugi strani, vas lahko preprosto najemajo za določene oblikovalske naloge, ki so sicer lahko dobro plačane, vendar je za uspeh pomembno, če boste že vnaprej žrtvovali ure za pridobivanje potrebnih izkušenj.

To pa nas privede do naslednjega vprašanja - kaj so ključne izkušnje, ki se jih je potrebno naučiti?

Aljaž Primožič

Oddaljena pomoč

Hitri kontakti

Novice

Reklamna sporočila:

iLink.si