Vsaka barva pravo mesto najde

01. avgust 2009

Fant in punca sta se pripeljala s kolesoma na spodnji sliki in ju parkirala. Kaj pa bi drugega :)?

Nenagradno vprašanje: S kolesom, kakšne barve, se je pripeljala punca in s kolesom, kakšne barve, se je pripeljal fant?

Če ste odgovorili: "punca z rdečim in fant z modrim", sodite tako kot jaz med 93,76% odstotkov ljudi, ki so odgovorili isto. Pa vendar je bila resnica (videl na lastne oči) drugačna. Punca je prišla z modrim, fant pa z rdečim kolesom. Nekako nam ne gre v glavo, saj ni prave logike, kajne :)?

Zgoraj opisana situacija je odličen primer barvne simbolike. Vsaka barva ima svoj pomen in tega se ljudje nehote zavedamo. Vsem nam (93,76%) je modra barva nekako bolj primerna za moške in rdeča za ženske. Vendar v tej situaciji pri izbiri barve kolesa ni nič hudega, če izbere fant rdeč kolo. Nič življenjsko usodnega.

V drugih primerih pa je izbira barve bistveno bolj pomembna. Rdečo barvo zaznavamo tudi kot stop, opozorilo, ... in povsem napačen signal bi bil, če bi morali ob rdeči barvi speljati avto. Bistveno več napak bi bilo, tudi z usodnimi posledicami.

Zaradi pomena posameznih barv in njihovih kombinacij, je izbira le teh lahko usodnega pomena pri oblikovanju logotipa podjetja. Nikakor si ne znam predstavljati:

  • zaupanja vredne banke z logotipom v rdeče-rumeni kombinaciji;
  • bonbonov, ki jih je potrebno kupiti otroku ob vsakem obisku trgovine v rjavo-sivi kombinaciji;
  • uspešnega pogrebnega zavoda, ki ima kombi roza barve;
  • heavy metal banda, ki bi bil na lestvici najbolj prodajanih, njihov znak pa bi bil rumen.


Vsi zgornji primeri bi bile napačne izbire barv za določen tip podjetja ali vrsto izdelka oz. storitve. Seveda pa je rdeče-rumena kombinacija primerna za liziko, sivo-rjava kombinacija za odvetnika, roza za lepotni salon in rumena za turistično agencijo.

Iz zgoraj napisanega je očitno, da je izbira barve za logotip izrednega pomena. Pa še nekaj je pomembno pri izbiri barve. Ne upoštevajte svoje subjektivne čustvene plati. Ne izberite barve zgolj in samo za to, ker je vam všeč. Lahko zgrešite pravi pomen in ustreznost barve. Tudi če bo barva ustrezna, pa obstaja velika verjetnost, da barve ne bo všečna vašemu najbližjemu sodelavcu. Zato naj nad čustvi premagajo argumenti.

V resnici je izbira barve kompleksen problem, ki vključuje temeljit razmislek:

  • kako želimo, da nas stranke dojemajo;
  • kaj so naše temeljne vrednote;
  • katera simbolika barv ustreza naši dejavnosti;
  • ....

In pa seveda pozoren pregled konkurence. Ne izbirajmo barv, ki so enake kot jih imajo naša konkurenčna podjetja - to je osnovno načelo. Bodimo razločni.

Seveda lahko tudi tu z uspehom prekršimo pravila. Vendar z večjim faktorjem rizika. Tiste, ki jim uspe, bomo smatrali za genije, tiste, ki jim ne bo uspelo pa za bedake. V resnici pa je loterija :).



Matjaž Sladojevič
direktor podjetja iLab


P.S. 1: Številka 93,76% je seveda izmišljena. Test sem opravil na 6 ljudeh in vsi smo izbrali rdeče kolo za dekle. Se pravi 100%. Ker pa to ni reprezentativen vzorec sem si številko 93,76% preprosto izmislil. Verjamem pa, da sem blizu. Pa brez zamere :).


P.S. 2: Zgolj naključje je, da v mesecu avgustu ponujamo izdelavo logotipa in drugih elementov celostne grafične podobe z akcijskim popustom. Če verjamete v naključja :).


Komentarji

Oddaj komentar

Spodnji test nam pomaga omejiti avtomatizirano oddajo komentarjev. Pravilno rešen test je pogoj za oddajo komentarja. Hvala za razumevanje.

Oddaljena pomoč

Hitri kontakti

Novice

Reklamna sporočila:

iLab