Alex Steinweiss - oče oblikovanja glasbenih ovitkov

Alex Steinweiss je avtor prve naslovnice glasbenega albuma kot jih poznamo danes in s tem začetnik nove izrazne oblike v oblikovanju.

Leta 1938 je kot mladi art direktor pri Columbia Records predstavil idejo: zamenjati običajni ovitek iz rjavega papirja z ovitkom potiskanim z vpadljivimi ilustracijami, ki bi privlačile potencialne kupce na pogled. Podjetje se je odločilo preizkusiti idejo in že v nekaj mesecih se je prodaja njihovih plošč povečala za več kot 800 odstotkov.

Steinweissove naslovke oblikovane za Columbio, ki so povezovale poudarjene tipografske elemente z elegantnimi ilustracijami, so močno vplivale na glasbeno industrijo in način trženja in prodaje glasbe. Danes so naslovke albumov neločljivi del glasbe, del njene vizualne podobe ter stila in identitete izvajalca in eden osnovnih prijemov trženja glasbe.

V treh desetletjih delovanja je Steinweiss ustvaril tisoče originalnih dizajnov predvsem za plošče klasičnega jazza ter klasične glasbe za številne založbe.

Med leti 1939 in 1945 je bil edini avtor naslovk vseh Columbiinih albumov in v tem času je razvil grafični jezik oblikovanja naslovk albumov. V drugem obdobju, med leti '45 in '50, so se z oblikovanjem naslovk že ukvarjali tudi drugi oblikovalci in ilustratorji. Svoje izdelke je Steinweiss prodajal tudi drugim založbam. To obdobje nekateri imenujejo tudi prva zlata doba oblikovanja albumskih naslovk. V tem obdobju Steinweiss začne uporabljati svojo značilno pisano pisavo (poimenovano „Steinweiss scrawl“), ki jo je kot nekakšen lastni pečat uporabljal na številnih dizajnih.

V petdesetih letih prejšnjega stoletja je oblikoval naslovke za založbo Remington in začel več kot dvajsetletno sodelovanje z založbama Decca in London. V začetku petdesetih je njegov slog še vedno slonel na tipografiji in ilustraciji, v sredini petdesetih pa je začel vključevati tudi fotografije. Sodeloval je s fotoreporterko Margaret Bourke-White. Oblikoval je tudi logo in znamko nove založbe Everest za katero je oblikoval tudi naslovke. Med šestdesetimi in sredino sedemdesetih se je poleg ilustracij, tipografije in fotografij posluževal tudi tehnik kot je kolaž in izrezki (štance).

Poleg albumov se je ukvarjal tudi z oblikovanjem nalepk za alkoholne pijače, posterjev, revij, letakov, knjižnih naslovk in naslove za televizijske oddaje.
Po njem se imenuje tudi nagrada Alex za odličnost v oblikovanju embalaže zabavne industrije.

Klikni tu za več slik naslovk

Oddaljena pomoč

Hitri kontakti

Novice

Reklamna sporočila:

iMailer, Email Marketing Software