1. maj - praznik dela ali dela prost dan?

01. maj 2010

V soboto zjutraj (1. maj 2010) sem po radiu slišal voditeljevo vprašanje:
"Ali je danes še pomembno, da se praznuje 1. maj?"

Odgovori poslušalcev me sploh niso zanimali. Zmotilo me je, da voditelj sploh lahko pomisli, da bi lahko zastavil tako vprašanje. Seveda je pomembno. Nič manj kot pred desetimi leti, pred dvajsetimi leti ali davnega leta 1886. Zaradi spomina na dogodke tega leta, predvsem pa zaradi dejstva, da delo in delavstvo še vedno ne predstavljata vloge, ki si ju zaslužita.

Pa vendarle razumem, zakaj se tako vprašanje lahko postavi. In to upravičeno. Ker 1. maj vedno postaja dela prost dan in vse bolj izgublja svoj izvorni pomen - borba za delavske pravice.

Kako je prišlo do tega nesporazuma? Namesto, da bi vedno in povsod poudarjali pomen 1. maja, smo iz tega praznika ustvarili počitniško vzdušje. Skupaj s 27. aprilom smo proste dneve "dokupili z dopustom" in odšli na smučanje ali na morje. Pomen pa se je izgubil. Zamenjalo ga je kresovanje tistih, ki si odhoda na dopust niso mogli ali (redki) niso želeli privoščiti.
Drug razlog je verjetno ta, da nam 1. maja ni uspelo skomercializirati. Nič ne kupujemo, nič si ne podarjamo, trgovine ne pospešujejo prodaje. Edini simbol je tako ostal rdeči nagelj, ki pa si ga ne podarjamo. Pomen rdečega nagla pa izginja v neznano.

Se lahko iz menjave pomena tako pomembnega praznika kaj lahko naučimo tudi v podjetništvu? Seveda. Opominja nas na to, da moramo vedno in povsod poudarjati pomen našega podjetja, blagovne znamke, ... Če to zanemarimo, prepustimo odločitev o filozofiji našega podjetja, izdelka, ... ostalim javnostim. Tega pa si seveda ne želimo, saj se nam zlahka pripeti, da bodo okoli našega podjetja ustvarili napačno sporočilno vrednost.

Pomembno je torej dosledno ponavljanje našega prepričanja.


Matjaž Sladojevič
Kranj, 1. maj 2010



P.S. 1: Ko sem ravno pri praznikih okoli 1. maja. Tudi ime praznika je lahko blagovna znamka. Vsi moji prijatelji vedo, da se je 27. aprila včasih praznoval Dan OF. Nekateri vedo, da se sedaj praznuje nekaj drugega. Samo malo pa jih ve (pravzaprav se trenutno ne spomnim nikogar), da se sedaj 27. aprila praznuje Dan upora proti okupatorju. Nauk: Močno blagovno znamko je težko ustvariti, prav tako težko pa jo je težko zamenjati. Zato je pomembno, da ob ustvarjanju ravnamo preudarno.

P.S. 2: Tokrat sem prvič vesel, da v tej naši rubriki ne omogočamo komentarjev. Če bi jih, bi še 1x več razdelili našo Slovenijo na dva pola (partizani-domobranci, črni-rdeči, beli-rdeči, ...). To pa vsekakor ni bil moj namen.

Komentarji

Oddaj komentar

Spodnji test nam pomaga omejiti avtomatizirano oddajo komentarjev. Pravilno rešen test je pogoj za oddajo komentarja. Hvala za razumevanje.

Oddaljena pomoč

Hitri kontakti

Novice

Reklamna sporočila:

iLab